
Mul on hea meel jagada, et Mulieres on kasvuks raha kaasamas ning olen üks kampaania juhtinvestoritest! Kes tahab kohe kannatamatult detaile lugema minna, siis kampaania leiab, nagu ikka, Funderbeami lehelt ja tiim külastas ka viimast Investeerimisraadio saadet, kus ettevõtte ärisse rohkem süvenesime. Siin blogipostituses jagan veidi mõtteid Mulieresi, roheinvesteeringute, nende kampaania ja oma juhtinvestori rolli kohta.
(Disclaimer: Tegemist on investeeringuga ja ma olen juhtinvestor, seega investeeringuga seotud. Enne ise investeerimisotsuste tegemist tutvu kampaania materjalidega ja kaalu investeeringuga kaasnevat riski!)
Seekord juhime investeerimisringi kahekesi
Sellest, mida ja kuidas Funderbeami kampaaniastruktuuris juhtinvestor teeb, kirjutasin veidi pikemalt siis kui Chaga kampaaniaga tegutsesin. Seekord, kuigi kampaania lehel pilt on ainult minust (sest kaks juhtinvestorit vähestel kampaanitel olnud ja Funderbeami kampaanialehe tehniline lahendus tundub, et polnud selleks valmis), siis veame raha kaasamist kahekesi, koos Jaak Roosaarega.
Kuigi seltsis segasem, siis tegelikult oli laual nii see, et mina juhiks üksi või Jaak juhiks üksi kampaaniat aga leppisime sõbralikult kokku, et teeme koos. Peale selle, et kahekesi aga ongi lihtsalt toredam, on minu meelest seekordses kampaanias ka hea, et minu ja Jaagu publik on veidi erinev – kindlasti mõnel investoril on reaktsioon, et puhastusvahendid ja roheline, naiste teema, aga see ei peaks üldse nii olema!
Lisaks, päris huvitav on see, et kui käisime Mulieresi tehases külas, siis mina ja Jaak küsisime päris erinevaid küsimusi ja tegime kampaania jaoks veidi teistsuguseid ettepanekuid. Väga hea näide sellest minu meelest, et erinevad mõtteviisid viivad lõpuks parema tulemuseni.
Miks Mulieres ja mida nad teevad?
Kes Mulieresi toodetega kursis on kindlasti hindasid minu postituse nutikat pealkirja – räägime ettevõttest, mis toodab (peamiselt) puhastusvahendeid ning teevad seda ka võimalikult puhtalt. Nende üks slogan on “Make clean safe again”, ehk kuidas saada meie ümber asjad puhtaks ilma, et ise peaks samal ajal keemiasse mattuma.
Kindlasti suudad vaimusilmas ette kujutada seda keemialõhna, mis sind tabab kui poes puhastusvahendite letist isegi mööda jalutad. Kui me Jaaguga Mulieresi tehases käisime, siis tekkis korraks ehmatus, et kas te ei toodagi siin, sest see keemiline lõhn täiesti puudus.
Mulieresi tootevalikus ongi siis igasugused looduslikest koostisosadest pesuvahendid – pesugeelid ja üldpuhastusvahendid, lisaks ka näiteks nõudepesutabletid ja nipet-näpet muid asju. Peamiseks toodete koostisaineks oliivõli.
Sihtpublikuks peamiselt pered, kus keegi on tundliku nahaga või allergik, beebidega peredele ja muidugi neile, kellel ka niisama oluline, millega nad enda ümber olevaid pindu töötlevad ja milliste vahenditega pestud kangaid enda ümber hoiavad. Lisaboonuseks on ka tavapärasest palju loodussõbralikum pakend, mis tore vaheldus sellele suurele plastmassivirnale, mis kipub vannitoakappi kogunema.
Kuigi Mulieres ise ennast kirjeldab kui perefirmat, siis mõtlemiselt on nad siiski globaalsed. Oma köögis keedetud esimestest pesuvahenditest on välja kasvanud tubli rahvusvaheline ettevõte, kes näinud vaeva oma tooted ära sertifitseerida, murdnud suurte kettide poelettidele ning teeb juba korra kasutanud inimesed oma fännideks.
Raha kaasamise põhiliseks põhjuseks ongi vajadus efektiivsemalt toota ning müüa. Tegemist on siiski füüsilise tootega, ehk logistika, e-müügi arendus jt praktilised probleemid vajavad lahendamiseks kapitali.
Mulieres tabab trendi
Iga juhtinvestor vaatab toodet alati selle nurga alt, et kas on reaalset kasvupotentsiaali ja kas trend toetab. Mulieresi puhul saab selgelt öelda, et kogu ESG trend, roheinvesteeringud jt trendid võiks anda neile tuult tiibadesse küll.
Üha rohkem inimesi mõtlevad oma tarbimise üle ja teevad valikuid teadlikumalt. Puhastusvahendid ei ole võib-olla nii seksikas teema kui näiteks elektriautod ja ei pruugi saada sama palju leheruumi, ent tavainimese jaoks on tegemist kordades praktilisema väljundiga esimeste sammude tegemiseks jätkusuutlikuma eluviisi suunal.
Ei saa salata, et olen ka ise hakanud oma tarbimisvalikuid ja jälge maailmale üha rohkem vaatama, ning kuigi ma pole kindlasti eriline eeskuju selles vallas, siis mulle sümpatiseerivad usaldusväärsed ja lihtsad lahendused – näiteks olgu selleks lahenduseks siis üks puhastustoode korraga rohelisema vastu vahetada.
Tegemist ka praktilise probleemiga paljudes peredes – puhastusvahendite letti hakatakse kriitilisema pilguga vaatama kui lapsed sünnivad, sest õrn beebide ja laste nahk protestib tavaliselt karmide keemiliste koostiste vastu väga ruttu.
Ka investorina on igapäevaselt erinevaid valikuid, mida oma portfellis teha vaja. Kui võimalus on laual toetada ettevõtet, mis sarnaselt mu eelnevale juhtinvestori kogemusele on kodumaine, looduslik ja üritab jätkusuutlikult ning tervist toetavalt tegutseda, siis on seda ju tegelikult lausa rõõm teha. Kui praegu on see valdkond veel lapsekingades, siis usun, et lähimate aastate jooksul ei ole enam küsimustki, et kodukeemia võiks olla vähem keemia ja rohkem looduslik.
Veidi detaile ka
Mulieres OÜ kaasab raha Funderbeami kaudu. Kampaania max eesmärk on 400k. Investeeringu vastu saab investor osaluse ettevõttes.
Tegemist on Mulieresi esimese avaliku rahakaasamisega (eelnevalt kaasatud raha ühelt üksikinvestorilt), aga kui ettevõte on edukas ei pruugi see olla viimane.
Kui soovid Mulieresi tooteid proovida, siis sea sammud Mulieresi e-poodi (kood ‘investor’ annab hetkel soodukat) või lähimast tavapoest – Coop/Rimi/Selver.
Loe ja uuri lähemalt ja mul on hea meel kui meiega ühined!
Sõnale “disclaimer” on ka kindlasti eestikeelne vaste olemas? Klausel, lahtiütlus, hoiatus. Natuke kohmakad, peaks sõnause konkursile panema.
Lahtiütlus peaks olema jah, aga see kuidagi… kui pole varem kontekstis lugenud, siis tekiks küsimus, et millest ma nüüd lahti ütlen 🙂